FANDOM

Ciało:

  • Hipoteza przecieku – oznaką zdenerwowania wywołanego strachem przed wykryciem kłamstwa mogą być emblematy Ekmana. Są to gesty typowe dla różnych kultur, np. środkowy palec czy wzruszanie ramionami. Występują one całkowicie nieświadomie. Emblematy te mogą się pojawić, ale nie muszą. Przykład: zdenerwowana studentka podczas egzaminu ustnego bezwiednie trzyma na kolanie środkowy palec.
  • Ilustrowanie – jest takie samo, ja, podczas gdy nie kłamiemy
  • Manipulowanie przedmiotami – jest takie samo jak wtedy gdy jesteśmy zdenerwowani jaki i rozluźnieni, dlatego nie może być wskazówką do rozpoznania kłamstwa.
  • Pozycja ciała – jest kontrolowana przez kłamcę, dlatego też nie może być wskaźnikiem kłamstwa.

Twarz:

  • Mikroekspresja – 0,25 sekundy - podczas fałszowania emocji nasza twarz przybiera na 0,25 sekundy swój prawdziwy wyraz, np. jeśli czegoś się boimi, ale chcemy to zatuszować i przybieramy emocję smutku to przez 0,25 sek nasza twarz pokaże strach, a następnie wróci do smutku. Można nauczyć się odczytywać mikroekspresję na twarzach innych osób.
  • Mięśnie wiarygodne - istnieją pewne mięśnie, które nie będą "działać" podczas fałszowania emocji:
    • Zwężenie warg podczas złości,
    • „Podkówka” smutku, czyli usta jak :c
    • Pionowe zmarszczki na czole
    • Trójkątne brwi i powieki
  • Asymetryczność ekspresji – podczas prawdziwej emocji prawa i lewa część twarzy robi to samo, a przy fałszowaniu emocji poprawnie działa tylko lewa strona twarzy, prawa próbuje ją nieudolnie naśladować.
  • Uśmiech fałszywy – brak kurzych łapek

Sarah-jessica-parker-kurze-lapki-atakuja--imgG6qQ68.jpg

Kurze łapki jako oznaka autentycznego uśmiechu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki